\version "2.11.38" #(set-global-staff-size 15) #(set-default-paper-size "a4") phrasingSlurDashed = { \override PhrasingSlur #'dash-period = #2.0 \override PhrasingSlur #'dash-fraction = #0.3 } phrasingSlurSolid = { \revert PhrasingSlur #'dash-period \revert PhrasingSlur #'dash-fraction } slurDashed = { \override Slur #'dash-period = #2.0 \override Slur #'dash-fraction = #0.3 } \header{ title=\markup{\column{ " " " " " " \bigger \bigger \bigger \bigger "Balada de la garsa i la smerla" " " " " " " " " " " " " " " " " }} poet="(Poesia: J. Rois de Corella)" composer="Vicent Garcés Queralt" copyright=\markup{ \fill-line {"Edited by Nancho Alvarez" \typewriter "http://tomasluisdevictoria.org"} } } solistas=\relative c'{ \time 4/4 \key a \major \clef "G_8" \autoBeamOff \set melismaBusyProperties = #'() \dynamicUp \set Staff.instrumentName ="Solo " \once \override TextScript #'X-offset = #-6 \once \override TextScript #'padding = #3 s4*0^\markup{\bold \bigger "Calmo assai"} a8-.^\markup{" " \dynamic "mp" " Tenor solo"}\( a16( b) e8.-. e16-. e-. e-. dis( b) e4-. | e-.\) e8\( d!16( e) b4-. e16( f) d( e) | c4 b\) \clef "treble" a'8-.^\markup {\dynamic "mp" " Soprano solo"}\( a16( b) e8.-. e16-. e-. e-. dis( b) e4-. e-.\) d8( e16 g) | %5 fis8.->^\markup{\dynamic "mf"}(\( d16) e-.\> e-. c-. c-. b4--(\) a\!) | \clef "bass" fis,8-.\(^"Basso solo" fis16 gis cis4-. cis16( d) b( gis) cis4-. | \phrasingSlurDashed cis\) cis8-.\( d16( b) gis8.( fis16) gis cis d( b) | \phrasingSlurSolid gis4 gis\) \clef "treble" fis'8^\markup{\dynamic "mp" " Alto solo"}\( fis16( gis) cis8. cis16 | cis( d) b( gis) cis4-- cis-.\) b8-.\(\< cis16( e)\! | %10 dis8.^\markup{\dynamic "mf"}( b16) cis-. cis-.\> a-. a-. gis4--( e)\!\) | R1 R R R %15 \time 5/4 R1*5/4 \time 4/4 R1 R R \time 6/8 \clef "G_8" gis,16\(^\markup \column {\bold "Poco animato" "Tenor solo" } ais bis([ cis]) dis e dis16. cis32 bis4\) %20 \clef "treble" gis'16\(^"Soprano solo" ais bis[( cis]) dis[( e]) fis?[( \times 2/3{e32 dis cis]} bis4)\) \time 4/4 R1*4 %25 \time 6/8 gis16\(^\markup{\dynamic "mp" " Alto solo"}^\markup{\bold "Poco animato"} ais bis([ cis]) dis e dis16. cis32 dis4\) | gis,16\( ais bis[( cis)] dis([ e]) fis[( \times 2/3{e32 dis cis]} dis4)\) | cis8(^\markup{\dynamic "p" " Soprano solo"}^\markup{\italic "dolcissimo"} dis16. e32 gis16.[ a32)( \times 2/3{fis16^\markup{\italic "rit. piú"} dis cis]} bis4) | \override Score.RehearsalMark #'break-align-symbols = #'(time-signature) \time 4/4 \mark " Tempo I" R1 | \time 5/4 R1*5/4*1 | %30 \time 4/4 R1*3 | \time 3/4 R1*3/4*5 \bar "|." } textosolistas=\lyricmode{ Ab los peus verds, los ulls e ce -- lles ne -- gres, pen -- nat -- ge blanc, he vis -- ta~u -- na gar -- sa, so -- la, sens par, de les al -- tres es -- par -- sa, que del mi -- rar mos ulls res -- ten a -- le -- gres; i~al seu cos -- tat, es -- ta -- va~u -- na~es -- mer -- la, ab un tal gest, les plo -- mes i lo llus -- tre, que no~és al món po -- e -- ta tan il -- lus -- tre, que po -- gués dir les lla -- ors de tal per -- la; Si muir per __ _ vós, lla -- vors creu -- reu l'a -- mor que __ _ us __ _ port, __ _ _ _ _ Si muir per __ _ vós, lla -- vors creu -- reu l'a -- mor que __ _ us __ _ port, __ _ _ _ _ l'a -- mor que~us port. __ _ _ _ _ _ } soprano=\relative g'{ \time 4/4 \key a \major \clef "G" \autoBeamOff \set melismaBusyProperties = #'() \dynamicUp R1*2 r2 r8 g8^\p\( a4 | a gis? b\) b\(\< | b\!^\mp a8\> g g4 e\! | cis?\) r4 r2 | R1 r2 cis'4^\p\( e \phrasingSlurDashed gis e fis\)\( b,\< gis\!^\mp gis8\) r8 r2 \phrasingSlurSolid %11 e8^\markup{\dynamic "p" " (a 2)"} fis16 gis fis4 fis8 gis16 b cis8\( a\) gis4--( fis) r2 R1 %14 a8^\markup{"Tutti " \italic " afectuoso"}\( a16 b cis e dis b cis8. dis16 fis8.( e16) \times 2/3 {cis8[ dis b]} a8.\) b16\( cis e dis b gis8[( gis16 a)] gis4 fis4.\) a8^\p\( b8. cis16 fis([ e dis b)] a8.\) gis16\( b[( a]) f8 e([ dis16 cis)] dis8.[( e16]) fis?4\< \times 2/3{ a8[ gis fis]} gis2\!\) R1*6/8 R1*6/8 %21 cis8[(^\mf gis')]\( fis4 \times 2/3{gis8( dis b)} b8-- e fis4\) dis8([\( e)] e b cis4--( b)\) b8-.\( b-. b-. gis-. b4 dis8([ cis?)] a4(-- gis2)\) R1*6/8*3 a8\(^\markup{\dynamic "p" \italic " afectuoso"} a16 b cis e dis b cis8. dis16 fis8.([ e16)] \times 2/3{cis8[( dis b)]} a8. b16\( cis e dis b gis8[( gis16 a]) gis4 fis4.\) a8\( b8. cis16 fis([ e dis b)] a8.\) gis16\( b([ a)] f8 e[( dis16 cis)] dis8.([ e16)] fis?4 gis b2\) %33 cis4^\mf \times 2/3{b8[ cis e]} e16-> dis-> cis-> b-> cis8-- fis-- b,2-- a8^\p a16\> b e8. e16 e e dis b\! e2.^\pp ~ e8 r8 r2 } textosoprano=\lyricmode{ so -- la sens par, de les al -- tres es -- par -- sa, __ _ que no~és al món, que no~és al món, i~ab dol -- ça veu per art ben a -- cor -- da -- da, Del mal que pas no puc gua -- rir, si no em mi -- _ _ rau ab los ulls tals, que pu -- _ _ ga dir que ja no~us plau __ _ _ _ _ que io __ _ per vós __ _ _ ha -- _ ja~a mo -- _ _ rir. e __ _ no~es pot fer que no plo -- reu la __ _ tris -- ta mort __ _ d'a -- quell que~a -- ra no vo -- _ leu; __ _ que~el mal que pas no~em pot ja -- quir, si no __ _ gi -- _ _ rau los vos -- tres ulls que~em vu -- _ _ len dir que ja no~us plau __ _ _ _ _ que io __ _ per vós __ _ _ ha -- _ ja~a mo -- rir, que __ _ _ _ io per vós ha -- ja~a mo -- rir. Del mal que pas no puc, no puc gua -- rir. _ } alto=\relative e'{ \time 4/4 \key a \major \clef "G" \autoBeamOff \set melismaBusyProperties = #'() \dynamicUp \set hairpinToBarline=##t R1*2 | r2 r8 e^\p( d[ c] b[ c] f4 gis?) g\<( g^\mp fis8 e d4 c) \phrasingSlurDashed cis?4\( e b e\) ~ \phrasingSlurSolid e b\( d b \phrasingSlurDashed d\)\(eis?\) \phrasingSlurSolid a\( gis b \phrasingSlurDashed gis b\)\( gis\< eis\)^\mp dis8( e\> dis4 b)\! R1 r2 d8^\markup{\dynamic "p" " (a 2)"} e16 a a gis fis e fis8 b e,4-- d ~ d8 r8 %14 r4 gis2^\markup{\dynamic "pp" " Tutti"} ~ gis4 gis2 e8([ gis] e2 d?4 fis) fis^\p(a8[ fis] fis4) e8[( c] b4 a cis?\< cis) cis(-- bis\!) R1*6/8 dis4^\p( e8 fisis gis4) (^\mf ) b( gis e gis) fis( gis fis gis fis dis dis) e^\p( fis8 ~ fis4.) e8( ~ e8 fis ~ fis4.) <<{gis4^\pp( fis8 ~ fis4.)} {s8 s\< s s\!\> s s\!}>> e4^\p( ~ e8[ fis] gis2 dis4 e) e8([ gis] e2 %30 d?4 fis) fis( a8[ fis] fis4) e8([ c] b4 a cis dis gis2) %33 4^\mf 8-> -> -- -- 2-- e4^\p\> gis8[ a] b4 cis2.\!^\pp ~ cis8 r8 r2 } textoalto=\lyricmode{ so -- la __ _ sens __ _ par, de les al -- tres es -- par -- sa i~al seu cos -- tat _ u -- na~es -- mer -- la __ _ que no~és al món po -- e -- ta tan il -- lus -- tre, cant e te -- nor, can -- ta -- ven tal ba -- la -- da: _ Ah! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ B.c. _ _ _ e que no plo -- reu la tris -- ta mort d'a -- quell que~a -- ra no vo -- leu; B.c. _ _ _ _ _ _ _ _ _ Ah! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ que per vós ha -- ja~a mo -- rir. B.c. _ _ _ _ _ } tenor=\relative g{ \clef "G_8" \time 4/4 \key a \major \autoBeamOff \set melismaBusyProperties = #'() \dynamicUp r8 g8^\p( a4 a gis | b a-.) a-.( a-. | a-- a-.) r2 | r2 r4 g'8( g, %5 c4 b8\> a e4 a\!) \slurDashed a( gis fis gis) ~ gis fis( fis fis fis2) \slurSolid fis'( ~ fis \slurDashed dis4)( e\< cis)^\mp\! \slurSolid b8( cis\> b4 gis\!) %11 fis8^\markup{\dynamic "p" " (a 2)"} b16 e d4 d8 e16 gis a8( fis) e4(-- d) r2 R1 %14 r4 r8 e8^\markup{\dynamic "pp" "Tutti"} ~ e2 ~ e8[ cis] ~ cis4 gis8[( b] ~ b[ fis] a4 a b) d^\p( cis8[ b] a4) gis8[( a] fis4 e a dis,\< dis2\!) dis4^\p( e8 fisis gis4) %20 r8 gis( cis a? a4) e'^\mf( dis e cis-- b) e( b gis b) dis( e dis a cis bis gis) cis8([^\p gis cis] a?4.) cis8([ gis cis] a?4.) <<{e'8[^\pp( a, dis16) bis(] gis4.)}{s8 s\< s s\!\> s s\!}>> cis4^\p( ~ cis8[ b] e2 b4 cis) gis8[( b] ~ b[ fis] a4 %30 a b) d( cis8[ b] a4) gis8[( a] fis4 e a4 a) cis--( b) ^\mf 8-> -> %34 2 e,8[ b'] cis[\> fis] gis4 a2.\!^\pp ~ a8 r8 r2 } textotenor=\lyricmode{ Ab los peus verts, ulls e ce -- lles ne -- gres, de les al -- tres es -- par -- sa, i~al seu cos -- tat _ u -- na~es -- mer -- la, Ah _ po -- e -- ta tan il -- lus -- tre, i~ab dol -- ça veu per art ben a -- cor -- da -- da, Ah! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ B.c. _ _ _ _ _ _ _ e que no plo -- reu la tris -- ta mort d'a -- quell que~a -- ra no vo -- leu; B.c. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Ah! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ que per vós ha -- ja~a mo -- rir. B.c. _ _ _ _ _ _ } bajo=\relative e{ \clef "bass" \time 4/4 \key a \major \autoBeamOff \set melismaBusyProperties = #'() \dynamicUp r8 e8^\p\( d[ c] b[( c]) f4 gis?4 f8\)[( a,16 b]) f'4 f8[( a,16 b]) | e4 e r2 | R1*6 | %10 r4 r8 fis^\mp\>( fis,2)\! R1| r2 fis'8^\markup{\dynamic "p" " (a 2)"} d16 fis fis c' d c | d8 d, fis4-- c' ~ c8 r %14 r2 a2^\markup {\dynamic "pp" " Tutti"} ~ a4 fis ~ fis8([ fis] cis4 fis, | b fis') e4.(^\p e8 | d?4) cis8([ fis,?] b4 a | e fis\< gis2\!) | r8 gis8[(^\p cis] a? a4) | R1*6/8 | R1 %22 r4 gis'^\mf( e a, e') gis( cis gis e dis <<{gis, dis')} \new Voice {\voiceTwo gis,2}>> r4 r8 r8 cis4^\p-- ~ cis4. ~ cis8 cis4-- ~ | cis4. ~ cis8^\pp\> cis4\! %28 a'4^\p( ~ a8[ e] a2 | gis8[ cis,] fis4) ~ fis8[ fis]( cis4 fis, | b fis') e4.( e8 d?4) cis8[( fis,?] a4 gis e b' e2) cis4^\mf e gis8-> gis,-> cis8-- b-- e2-- | a,8[^\p e'] a[\> b] cis[ e]\! | R1*3/4*2 } textobajo=\lyricmode{ Ab los __ _ peus __ _ verts, ulls e __ _ _ ce -- lles __ _ _ ne -- gres, Ah! _ cant e te -- nor, can -- ta -- ven tal ba -- la -- da: _ Ah! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ B.c. _ _ _ la tris -- ta mort d'a -- quell que no vo -- leu; _ B.c. _ _ _ _ _ _ Ah! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ que per vós ha -- ja~a mo -- rir. B.c. _ _ _ _ _ } \score{ << \new Voice="solistas" \solistas \new Lyrics \lyricsto "solistas" {\textosolistas } \new ChoirStaff << \new Voice="soprano" \soprano \new Lyrics \lyricsto "soprano" {\textosoprano } \new Voice="alto" \alto \new Lyrics \lyricsto "alto" {\textoalto } \new Voice="tenor" \tenor \new Lyrics \lyricsto "tenor" {\textotenor } \new Voice="bajo" \bajo \new Lyrics \lyricsto "bajo" {\textobajo } >> >> \layout { % \context { \RemoveEmptyStaffContext } \context { \Lyrics \override VerticalAxisGroup #'minimum-Y-extent = #'(0 . 0) } } %\midi{ } } \paper{ evenHeaderMarkup=\markup \fill-line { \fromproperty #'page:page-number-string "Balada de la garsa i la smerla" "Garcés" } oddHeaderMarkup= \markup \fill-line { \on-the-fly #not-first-page "Garcés" \on-the-fly #not-first-page "Balada de la garsa i la smerla" \on-the-fly #not-first-page \fromproperty #'page:page-number-string } system-count=11 %line-width=19.0\cm ragged-last-bottom = ##f %indent=3.3\cm between-system-padding = 0 foot-separation=7\mm head-separation=3\mm }