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PRESENTACIÓN

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Chunks
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Grupo de Investigación
CAUSAL COGNITION GROUP (CCG)

News: Postdoc position in the CCG.

The Causa Cognition Group (CCG) is offering a full-time postdoctoral research position co-funded by two research grants: One of them is associated with a research project headed by Francisco J. López, and the other is associated with a research project headed by Pedro L. Cobos, both of them affiliated to the Universidad de Málaga (UMA) (Spain). Candidates will have to concurrently apply for both part-time positions, which, in practice, would be equivalent to a full-time position at UMA. In other terms, we will not consider applications for only one position because we will only choose a single candidate for both positions.

To apply, please click on the following link:

https://www.uma.es/servicio-de-investigacion/cms/menu/contratos-y-becas/convocatorias-contratos/

Information specifically related to the position related to the project headed by Francisco J. López is available at

https://www.uma.es/servicio-de-investigacion/noticias/ci-21-209/

Information specifically related to the position related to the project headed by Pedro L. Cobos is available at

https://www.uma.es/servicio-de-investigacion/noticias/ci-21-210/

Candidates are strongly recommended to keep an eye on the websites for all updated information concerning the applications.

Application deadline: May 21st., 2021

The postdoctoral researcher will carry out different tasks such as programming for both in-lab and online experiments in Psychology (avoidance and fear learning experiments), registering physiological measures (EEG and skin conductance responses), statistical analysis of behavioural and physiological data, or manuscript writing. Candidates considering to apply should have some command of Psychopy, Python, E-prime, Matlab or R. Both projects are part of a collaborative research effort of the CCG research team with David Luque at UAM, and Bram Vervliet (UK Leuven). The expected time frame is one year with a possible extension to six additional months.

We expect the job starting date to be July 1st, 2021.

IMPORTANT: The curriculum vitae should include a cover letter/statement describing your research interests (4000 characters max), and contact details for two referees (we’ll contact them if short-listed). Please, note that the deadline to apply for the UMA position is 21 May, 2021.

Short-listed candidates will be interviewed in June 2021 (online).

For more information about the specifics of this position, please contact Francisco J. López (frjlopez@uma.es) and/or Pedro L. Cobos (p_cobos@uma.es).
 

 

De modo muy general, nuestros intereses se relacionan con los mecanismos de aprendizaje a partir de la experiencia y con el uso del conocimiento adquirido. Esto nos permite abarcar cuestiones que son relevantes en situaciones muy diversas. Por ejemplo, el aprendizaje a partir de la experiencia con los acontecimientos ambientales puede influir notablemente en nuestras atribuciones causales, lo que puede tener consecuencias, a su vez, en numerosos ámbitos de nuestra conducta y nuestra cognición como, por ejemplo, la adquisición de creencias pseudocientíficas y su influencia en la elección entre un tratamiento médico y otro basado en la pseudociencia. El aprendizaje causal también influye en dominios de expertos como el clínico, afectando a los juicios diagnósticos y a decisiones sobre tratamiento. Otra cuestión interesante es cómo aprendemos relaciones asociativas entre estímulos, o entre respuestas y estímulos, a partir de la exposición repetida a situaciones en que éstos tienen lugar. Entender cómo se aprenden y se expresan estas asociaciones es crucial para abordar cuestiones relevantes en el ámbito clínico como la adquisición y eliminación de miedos en trastornos de ansiedad o la adquisición y eliminación de hábitos perjudiciales como las adicciones, la ingesta compulsiva o los hábitos de evitación en ciertos trastornos de ansiedad.

De un modo más concreto, algunos de los problemas abordados en nuestras líneas de investigación son los siguientes:

> Determinar la participación de mecanismos automáticos y controlados en el aprendizaje y expresión de relaciones causales. 

> Análisis experimental de los procesos de memoria y atención implicados en el aprendizaje asociativo. 

> Estudio de procesos intuitivos de razonamiento causal en contextos clínicos: juicios diagnósticos y decisiones sobre tratamiento.

> Toma de decisiones en situaciones de pilotaje aéreo: la influencia de la presión social en los juicios sobre navegabilidad.

> Análisis experimental de la actividad y mecanismos cerebrales implicados en el aprendizaje asociativo.

> Estudio de los factores que mejoran la eficacia de las técnicas de eliminación de miedos basadas en la exposición al estímulo fóbico.

> Análisis experimental de la adquisición de hábitos de evitación y factores de personalidad predisponentes.

 

> Página web propia del grupo

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