Event

• evento

• ¡Únete al Urban Mobility Challenge!

Con motivo de la Semana Europea de la Movilidad 2020 desde Ciclogreen lanzan el Urban Mobility Challenge, competición entre empresas y universidades para fomentar una movilidad más sostenible, optando a fantásticos premios. El Reto tendrá lugar entre el 16 de septiembre y el 16 de octubre, sigue las instrucciones para participar y únete al reto con la UMA para ser la entidad de la categoría de universidades ganadora del reto y reducir las emisiones.

Imagen UMC

Puedes descargarte las instrucciones en pdf con toda la información para inscribirte.

• 29 SEP. | CARMEN THYSSEN MUSEUM

On Tuesday, September 29th 2020, the Carmen Thyssen Malaga Museum and the International Relations Office at the UMA, through "Welcome to the UMA”, organize a free guided tour for the different centre’s exhibitions.

There are limited places.

We will send a confirmation email to those who have been selected to attend the event.

REGISTRATIONS

Date: September 29th 2020

Time: 16:30h

Location:    Museo Carmen Thyssen Málaga, Calle Compañía, 10, 29008 Málaga

• Presentación a los medios de los últimos avances científicos del estudio que desarrolla la UMA en el río Guadalquivir

Lugar: Hall del Rectorado

Fecha: Martes, 29 de septiembre

Hora: 11,30

• Workshop "The Media and European community residents in the south of Spain and Portugal"

Transfomedia, R+D research project Media and European construction: a socio-communicative study of Community residents in the south of Spain and Portugal (CSO2015-65837-R) of the University of Málaga, and the research group E-COM: Studies Group about Communication and Information Society organize a day called "The Media and European community residents in the south of Spain and Portugal", in cooperation with Aula María Zambrano de Estudios Transatlánticos UMA-ATECH, the Faculty of Communication Sciences, the Faculty of Tourism, the Journalism Department, the General Foundation of the University of Málaga and the Provincial Council of Málaga. This meeting will take place on 19 March 2020 at 9.00 a.m in the Graduate Hall of the Faculty of Tourism.

Download event plan

Registrations on the link

Project’s website

09.00-09.30 Opening ceremony

09.30-10.00 Inaugural Conference Phd. Juan Antonio García Galindo, PI of the Project (University of Málaga), Media and European construction.

10.00-10.30 Conference. Mrs. Charmaine Arbouin, UK Consul in Málaga, and Mrs. Simona Demuro, UK Consul in Portugal and Cape Verde Islands, British people on the Costa del Sol: before, now and after.

10.30-12.00 Round table. Media and European community residents (I).

Moderator: Phd. Teresa Vera Balanza (University of Málaga).

The following spoke:

Phd. Antonio Cuartero (University of Málaga), Methodological phases of the research.
    Phd. Jesús Delgado Peña (University of Málaga), Geographical and Socio-demographic context.
    Mrs. Genoveva Novas (University of Málaga), Overall results of the research on the Costa del Sol.
    Phd. Kate Torkington (University of Algarve), Overall results on the research on the Portuguese Algarve.

12.00-12.30 Coffee Break

12.30-14.00 Round table. Media and European community residents (II).

Moderator: Phd. Alberto Pena (University of Vigo).

The following spoke:

Phd. Filipa Perdigão (University of Algarve), Media and Foreign community residents in the south of Portugal.
    Phd. Laura López Romero (University of Málaga), Media and British Community.
    Phd. Aída de Vicente (University of Málaga), Media and German Community.
    Mr. José Carlos Pozo (University of Málaga), Media and Russian Community.
    Mrs. Ashley Jáñez González (University of Málaga), Media and others foreign community residents on the Costa del Sol.

14.00-14.30 Conference. Phd. Juan Francisco Gutiérrez Lozano (University of Málaga), The Spanish TV audience abroad: analysis of the past and present uses and consumption of the environment by emigration.

14.30-16.00 Break

16.00-16.30 Audiovisual presentation "Banco de la memoria". Phd. Natalia Meléndez Malavé (University of Málaga).

16.30-18.00 Round table. Residents on the Costa del Sol: citizens, journalists and organizations.

Moderator: Phd. Laura López Romero (University of Málaga).

The following spoke:

Phd. Rafael Pérez Peña, Honorary Consul of Portugal in Málaga.
    Phd. Nathalie Hadj, Honorary Consul of France in Málaga.
    Mrs. Arancha López , Councillor of Foreigners Department, Mijas City Council.
    Mrs. Suzan Davenport, Consular Officer of UK Consulate in Málaga.
    Mrs. Ana Skou, the Boss of Foreigners Department of Mijas.
    Mr. Jesper Sander, President of Costa Press Club.

18.00-18.30 Coffee Break

18.30-19.00 Conference. Phd. Tomás Mazón (University of Alicante), Press and foreign community on the Costa Blanca.

19.00-19.30 Closing Conference. Phd. Bénédicte Deschamps (University Paris-Diderot), Not that marginal: the voice of the ethnic press in national journalism.

19.30 Closing