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> Gallego-Molina, N.J., Ortiz, A., Martinez-Murcia, F.J., Rodriguez-Rodriguez, I., Luque, J.L. “Assessing Functional Brain Network Dynamics in Dyslexia From fNIRS Data”. International Journal of Neural Systems. 2023, Vol (1), pp. 1-18 (Q1)

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> Ortiz, A., Martínez-Murcia, F.J., Luque, J., Giménez, A., Morales-Ortega, R., Ortega, J.” Dyslexia diagnosis by EEG temporal and spectral descriptors: an anomaly detection approach”. International Journal of Neural Systems. 2020, 30(7), pp.1-19

> Giménez, A., López-Zamora, M., López-Pérez, P.J. y Luque, J.L. (2019). ¿Predice la eficacia en lectura de palabras el rendimiento académico en secundaria? Contextos de educación, 27 (20), 76-89.

> Álvarez, C.J., García-Saavedra, G., Luque, J.L. y Taft, M. (2017). Syllabic parsing in children:  A developmental study using visual word-spotting in Spanish. Journal of Child Language, 44, 380-401. DOI: https://doi.org/10.1017/S0305000916000040

> Giménez,  A., Ortiz, A, López-Zamora,  M., Sánchez, A. y Luque, J. L. (2017). Parents' reading history as an indicator of risk for reading difficulties. Annals of Dyslexia. 67(3): 259-280. doi: 10.1007/s11881-017-0143-9.

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> Luque, J.L. y grupo LEEDUCA (2015). Avances en la identificación temprana y diagnóstico diferencial de los trastornos evolutivos de la lectura. AOSMA, 20, 40-58.

> Giménez, A., Luque, J. L., López-Zamora, M. y Fernández-Navas, M. (2015). A self-report questionnaire on reading-writing difficulties for adults (Autoinforme de Trastornos Lectores para AdultoS (ATLAS). Anales de Psicología, 31, 1, 109-119. DOI: 10.6018/analesps.31.1.166671

> Luque, J.L., López-Zamora, M., Bordoy, S. y Álvarez, C.J. (2013). Beyond Decoding Deficit: Inhibitory Effect of Positional Syllable Frequency in Dyslexic Spanish Children. Annals of Dyslexia, 63, 3-4, pp.: 239-252. DOI: 10.1007/s11881-013-0082-z.

> López-Zamora, M., Luque, J. L., Álvarez, C. J. & Cobos, P. L.  (2012). Individual differences in categorical perception are related to sub-lexical/phonological processing in reading. Scientific Studies of Reading, 16, 443-456. DOI: 10.1080/10888438.2011.588763

> Luque, D., Luque, J.L. y López-Zamora, M. (2011). Individual differences in pseudohomophony effect relates to auditory categorical perception skills. Learning and Individual Differences, 21, 210–214. DOI: 10.1016/j.lindif.2011.01.002.

> Luque, J.L., Bordoy, S., López-Zamora, M., Giménez, A. y Rosales, V. (2011). Severity of Reading Difficulties: Individual Differences in Speech Perception and Phonological Awareness. Escritos de Psicología. 4, 2, pp.45-55.

> Serniclaes, W.; Luque, J.L. (2011); Advances in Developmental Dyslexia Research: Diversity, Specificity and Intervention. Psychological Writings (4), 2, pp. 1-4. (A)

Otras Publicaciones:

> Caño-González, Antonio; Luque-Vilaseca, J. L. (1995). El Conexionismo: Un Nexo Entre Las Neurociencias Y Las Ciencias Cognitivas. Philosophica Malacitana. pp.39-51.

> Gallardo-Jauregui, Mª Victoria; et al. (2003). La Libreta: [Materiales De Baja Tecnología Para El Acceso A La Lectura Y A La Escritura En Personas Que Requieren Ayuda Para La Funcionalidad Motora]. Primeras noticias. Comunicación y pedagogía. 192, pp.82-88.

> Giménez de la Peña, A., (1994). Comportamiento materno y aprendizaje del lenguaje. Revista de Psicología del lenguaje. 1, pp.213-237.

> Giménez de la Peña, A., (1994). ¿Es el aprendizaje del lenguaje un proceso homogéneo? Diferencias y relaciones funcionales. Infancia y Aprendizaje. 65, pp.65-78.

> Giménez de la Peña, A., (1997). Sobre el Lenguaje. Entrevista a Miguel Siguan. Escritos de Psicología. 1, pp.82-83.

> Giménez de la Peña, A., et al. (2003). Stereotype and social knowledge development in Andalucian children. The Spanish Journal of Psychology. 6, pp.28-34.

> Giménez de la Peña, A.; Carmen Nieto et al. (2015). Apoyos en ocio para personas con Trastorno de Espectro Autista: Impacto de un programa de voluntariado. Anales de Psicología. 31, pp.145-154.

> Giménez de la Peña, A; García Martín, M. A; (2005). El Prácticum de Psicología: 10 años después. Revista de Psicología General y Aplicada. 58, pp.403-424.

> Luque-Vilaseca, J. L. (1996). El análisis de protocolos de recuerdo libre: problemas metodológicos e implicaciones educativas. Revista de psicología general y aplicada. 49, pp.321-336.

> Luque-Vilaseca, J. L.. (2011). Avances en la investigación sobre la dislexia evolutiva: diversidad, especificidad e intervención. Escritos de psicología. Psychological writings. 4 - 2, pp.1-10.

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