banners
beforecontenttitle

ARTÍCULOS

Después del título del contenido
Antes del cuerpo del contenido
Trozos html editables
Trozos html editables

Ferragut, M., Cerezo, M. V., & Rodríguez-Fernández, R. (in press). Effectiveness of Child Sexual Abuse Prevention Programs on Knowledge Acquisition: A meta-analytical study. Child Abuse & Neglect.

García-Martín, M. A., Bernedo, I. M., Salas, M. D., & González-Pasarín, L. (2023). Indicators of contact visit quality in non-kinship foster care: An observational checklist. Children & Society. https://doi.org/10.1111/chso.12723

González-Pasarín, L. y Bernedo, I. M. (2023). Programa de apoyo a la parentalidad positiva dirigido a familias biológicas y acogedoras durante el acogimiento familiar. Revista de Investigación en Educación, 21(1), 80-95. https://doi.org/10.35869/reined.v21i1.4533

González-Pasarín, L., Bernedo, I. M., & García-Martín, M. (2023). A qualitative study about changes that parents experience through a pilot parenting support program to improve the quality of contact visits in non-kinship foster care. Children and Youth Services Review, 148, 106871. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2023.106871

Rodrigo, M. J., Hidalgo, V., Byrne, S., Bernedo, I. M., & Jiménez, L. (2023). Evaluation of programmes under the positive parenting initiative in Spain: Introduction to the special issue. Psicología Educativa. https://doi.org/10.5093/psed2022a5

Bernedo, I. M., Balsells, M. A., González-Pasarín, L., & Espinosa, M. A. (2023). Evidence-Based Standards in the Design of Family Support Programmes in Spain. Psicología Educativa. https://doi.org/10.5093/psed2022a6

Ramos-Luna, M. E. & Oliver, J. (2023). Relationship between differentiation of self, emotional intelligence and self-esteem in a Spanish sample. Current Psychology. https://doi.org/10.1007/s12144-023-04822-8

Oliver, J. & Berástegui, A. (2023). Differentiation of self in adult adoptees in Spain: the role of family functioning, adoption communication and age at adoption. Adoption Quarterly. https://doi.org/10.1080/10926755.2023.2198516

Urbano Contreras, A., Álvarez Blanco, L., García Díaz, V. y Bernardo, A. B. (2023). Percepción de la satisfacción familiar y vital en alumnado de Educación Secundaria Obligatoria. Revista Portuguesa de Educação, 36(1), 1-20. https://doi.org/10.21814/rpe.24537

Bernedo, I. M, González-Pasarín, L., Salas, M. D., & García-Martín, M. A. (2022). Necesidades específicas de apoyo educativo en menores acogidos con familia ajena. Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, 3(3), 86-102. https://doi.org/10.5944/reop.vol.33.num.3.2022.36462

Bernedo, I. M., Oliver, J., Urbano-Contreras, A., & González-Pasarín, L. (2022). Perceived Stress, Resources, and Adaptation in Relation to the COVID-19 Lockdown in Foster and Non-Foster Families. Child & Family Social Work, 27, 55-66. https://doi.org/10.1111/cfs.12871

González-Pasarín, L., Urbano-Contreras, A., Bernedo, I. M., & Oliver, J. (2022). Impact of the COVID-19 Lockdown on the Family Context of Foster and Non-Foster Families. Journal of Child and Family Studies, 31, 421-432. https://doi.org/10.1007/s10826-021-02185-x

Herrera, D., Ruiz, C., Bernedo, I. M., & Creciente, M. (2022). Acompañamiento socioeducativo y resiliencia en jóvenes migrantes extutelados: una aproximación desde las oportunidades, los sueños y los apoyos. Pedagogía Social Revista Interuniversitaria, 41, 15-27. https://doi.org/10.7179/PSRI_2022.41.01

Ruíz-Romero, K., Salas, M. D., Fernández-Baena, F. J., & González-Pasarín, L. (2022). Is contact with birth parents beneficial to children in non-kinship foster care? A scoping review of the evidence. Children and Youth Services Review, 143, 106658. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2022.106658

Urbano Contreras, A., Martínez González, R. A. e Iglesias García, M. T. (2021). Revisión de la investigación sobre relaciones de pareja en países hispanohablantes (2000-2018). Interdisciplinaria, 38(3), 24-48. http://dx.doi.org/10.16888/interd.2021.38.3.2

Oliver, J., Jódar, R., Berástegui, A., Skowron, E. A., Friedlander, M. & Schmitt, T. (2022). Psychometric study of the differentiation of self scale-revised in a sample of Spanish adults. Current Psychology. https://doi.org/10.1007/s12144-022-02929-y

Castro-Dávila & Oliver, J. (2022). La relación entre la diferenciación del self, las habilidades sociales y la asistencia a psicoterapia en una muestra de adultos españoles. Terapia Psicológica, 40(3), 347-365. http://dx.doi.org/10.4067/s0718-48082022000300347

Mozas-Alonso, M., Oliver, J. & Berástegui, A. (2022). Differentiation of Self and its Relationship with Marital Satisfaction and Parenting Styles in a Spanish Sample of Adolescents´ Parents. PLOS ONE. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0265436

Borondo, I. & Oliver, J. (2021). La diferenciación del self y su relación con el apego adulto y la autoestima. Revista Mosaico, 77, 8-18. ​

Dolz-del-Castellar, B., & Oliver, J. (2021). Relationship between Family Functioning, Differentiation of Self and Anxiety in Spanish Young Adults. PLOS ONE, 16(3), 1-16. doi:10.1371/journal.pone.0246875.

​Salas, M. D., Bernedo, I. M., García-Martín, M. A., & Fuentes, M. J. (2021). Behavioral Observation and Analysis of Participants in Foster Care Visits. Family Relations, 70, 540-556. doi:10.1111/fare.12430

Duch-Ceballos, C., Oliver, J. & Skowron, E. (2020). Differentiation of self and its relationship with emotional self-regulation and anxiety in a Spanish sample. The American Journal of Family Therapy. doi:10.1080/01926187. 2020.1841039.

Smith, M., González-Pasarín, L., Salas, M. D. & Bernedo, I. M. (2020). Review of benefits and risks for children in open adoption arrangements. Child & Family Social Work, 25(4), 761-774. doi:10.1111/cfs.12753

Ferragut, M., Rueda, P., Cerezo, M. V., & Ortiz-Tallo, M. (2020). What Do We Know About Child Sexual Abuse? Myths and Truths in Spain. Journal of Interpersonal Violence, 1, 1-19. https://doi.org/10.1177/0886260520918579

Alarcón, R., Cerezo, M. V., Hevilla, S., & Blanca, M. J. (2020). Psychometric properties of the Connor-Davidson Resilience Scale in women with breast cancer. International Journal of Clinical and Health Psychology, 20, 81-89. https://doi.org/10.1016/j.ijchp.2019.11.001

Llamazares García, A. y Urbano Contreras, A. (2020). Autoestima y habilidades sociales en adolescentes: el papel de variables familiares y escolares. Pulso. Revista de educación, (43), 99-117. https://doi.org/10.58265/pulso.4801

Urbano-Contreras, A., Iglesias-García, M. T., & Martínez-González, R. A. (2019). Satisfacción general y sexual con la relación de pareja en función del género. Reis: Revista Española de Investigaciones Sociológicas, (165), 143-158. https://doi.org/10.5477/cis/reis.165.143

Oliver, J. & Berástegui, A. (2019). La Escala de Diferenciación del Self: desarrollo y validación inicial. Revista Mosaico, 72, 100-119. https://12dc1471-e955-567f-7ec0-8296794f6b6a.filesusr.com/ugd/6eeb33_96360a4c5b8d409d8ff398cc4efc01c1.pdf

García-Martín, M. A., Fuentes, M. J., Bernedo, I. M., y Salas, M. D. (2019). The views of birth families regarding access visits in foster care. Journal of Social Work, 19(2), 173-191. doi: 10.1177/1468017318757399

Fuentes, M. J., Bernedo, I. M., Salas, M. D., y García-Martín, M. A. (2019). What do Foster families and social workers think about children’s contact with birth parents? A focus group analysis. International Social Work, 62(5), 1416–1430. doi: 10.1177/002087281877475

Urbano-Contreras, A., Martínez-González, R. A. e Iglesias-García, M. T. (2018). Parenthood as a determining factor of satisfaction in couple relationships. Journal of Child and Family Studies, 27, 1492-1501. https://doi.org/10.1007/s10826-017-0990-3

Urbano Contreras, A., Álvarez Blanco, L. e Iglegias García, M. T. (2018). Adaptabilidad y cohesión familiar del alumnado de Educación Secundaria Obligatoria. Aula abierta, 47(2), 237-244. https://doi.org/10.17811/rifie.47.2.2018.237-244

Bernedo, I. M., García-Martín, M. A., Salas, M. D. & Fuentes, M. J. (2016). Placement stability in non-kinship foster care: Variables associated with placement disruption. European Journal of Social Work, 19(6), 917-930. doi: 10.1080/13691457.2015.1076770.

Salas, M. D., Fuentes, M. J., Bernedo, I. M. & García-Martín, M. A. (2016). Contact visits between foster children and their birth family: The views of foster children, foster parents and social workers. Child & Family Social Work, 21(4), 473-483. doi: 10.1111/cfs.12163

Salas, M. D., Fuentes, M. J., Bernedo, I. M., & García-Martín, M. A. (2016). Predictors of behavioral problems in foster children: The key role of impulsivity. Child & Family Social Work, 21(2), 146-155. doi:10.1111/cfs.12124

Urbano, A., & Bernedo, I. M. (2016). Conocimiento y predisposición sobre el acogimiento familiar en el alumnado universitario de Málaga. Revista de Investigación en Educación, 14(1), 14-30.

Fuentes, M. J., Bernedo, I. M., Salas, M. D. & García-Martín, M. A. (2015). Levels of burden and satisfaction among Spanish foster carers. European Journal of Social Work, 18(5), 731-744. doi.org/10.1080/13691457.2014.923384

Salas, M. D., García-Martín, M. A. Fuentes, M. J. & Bernedo, I. M. (2015). Children’s emotional and behavioral problems in the foster family context. Journal of Child and Family Studies, 24, 1373-1383. doi:10.1007/s10826-014-9944-1

García-Martín, M. A., Salas, M. D., Bernedo, I. M. & Fuentes, M. J. (2015). Foster care profiles: A guide to identifying at-risk placements. Journal of Child and Family Studies, 24, 2579-2588. doi: 10.1007/s10826-014-0060-z

Bernedo, I. M., Salas, M. D., Fuentes, M. J., & García-Martín, M. A. (2014). Foster children's behavior problems and impulsivity in the family and school context. Children and Youth Services Review 42, 43-49. doi: 10.1016/j.childyouth.2014.03.022

Fuentes, M. J., Salas, M. D., Bernedo, I. M., & García-Martín, M. A. (2014). Impact of the parenting style of foster parents on the behaviour problems of foster children. Child: Care, Health and Development, 41(5), 704-711. doi: 10.1111/cch.12215

Después del cuerpo del contenido